call pic004

تاریخ :
جمعه - ۲۸ تیر - ۱۳۹۸
ساعت :

مصاحبه اختصاصی با جناب مهندس سعدی قائم مقام محترم کانون

saadi001مصاحبه اختصاصی وب سایت کانون با جناب آقای مهندس سعدی قائم مقام محترم
جناب آقای مهندس سعدی با تبریک سال نو به تمام دست اندرکاران محترم حوزه حمل و نقل جاده ای خصوصا شرکت های محترم سوالات ما را این گونه پاسخ دادند

1- گزارش نحوه اجرائی شدن بیمه تکمیلی در شش ماهه سال 97


جناب مهندس سعدی فرمودند : با توجه به اجرایی شدن بیمه تکمیلی در نیمه دوم سال 97 ، بیش از 700 هزار نفر از خانواده های محترم رانندگان زحمت کش حوزه حمل و نقل جاده ای زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و با توجه به گزارشاتی که به کانون ها ی استانی و انجمن ها داده شده ، نحوه اجرایی شدن و راست آزمایی در مورد خدمات گیرندگان در دست بررسی می باشد .
و امید است در سال 98 سطح خدمات را ارتقاء ، و با هماهنگی که با کانون محترم رانندگان عزیز صورت میگیرد این سطوح خدماتی افزایش پیدا کند و بتوانیم کلیه ی کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یا به تعبیری افرادی که توسط شرکت های حمل و نقل کالا برای آنها بارنامه صادر می گردد از این خدمات بهرهمند شوند.

2- سوال بعدی ما از جناب مهندس سعدی درمورد پیگیری معضلات دریافت کد رهگیری بارنامه آنلاین بود که پاسخ ایشان به شرح زیر می باشد


بحث نظام عرضه و تقاضا و ثبت سیر مسیر کالا از مبدا تا مقصد است وچون سازمان محترم راهداری حمل و نقل جاده ای در این بخش در حوزه IT سرمایه گذاری نموده است و سیستم صدور بارنامه آنلاین را ایجاد کرده ، در نتیجه باید در این حوزه کالاهایی که به مقاصد مختلف ارسال می گردد شناسایی و رصد گردد.
به هر حال با توجه به اینکه حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سایر بخش های فعال در کشور جلوتر است ، لذا برای کنترل نظام توزیع و پخش ، بهترین راه حل نظام صدور آنلاین بارنامه می دانند.
و در همین راستا لازم است وزارت صمت زیر ساخت های لازم را فراهم کنند تا صاحبین کالا و ارائه دهندگان خدمات را موظف شوند مشخصات واحد تولیدی خود اعم از کدپستی و شناسه ملی را به شرکت های حمل و نقل ارائه نمایند.
پنهان کاری هایی صورت گرفته شده در این حوزه از جانب صاحبین کالا که شرکت های حمل و نقل را دچار مشکل نموده است.

متاسفانه همین امر برای شرکت های حمل و نقلی که قانونمند حرکت می کنند مشکلاتی را برای صدور بارنامه آنلاین ایجاد نموده است .و سهم صدور بارنامه آنلاین دچار سیر نزولی گردیده است.
در همین راستا جلساتی با مسئولان محترم سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده ای برگزار نمودیم و از حوزه ستاد محترم مبارزه با کالای قاچاق تقاضا گردید نشستی در این زمینه برگزار نمایند.
و امیدواریم بتوانیم در جلسه ای که با مسئولان محترم ذی ربط در این مجموعه برگزار می گردد ، این چالش ها را مورد ارزیابی قرار داده و راه حل هایی برای عبور از این بحران ایجاد نماییم.

3- سوال پایانی ما از جناب مهندس سعدی در مورد چشم انداز کانون در سال 98 بود که فرمودند :


کانون در سال 98 برنامه دارد که نظام سیستم صدور بارنامه را بصورت شبکه تحت وب در آورد و برای ارتقاء این موضوع هماهنگی کلیه ی کانون ها و انجمن های سراسر کشور مورد انتظار است.
همچنین بخش های بازارگاهی که در شبکه حمل و نقل ایجاد شده باید مورد ارزیابی قرار گیرند ، امیدواریم بتوانیم نظام هوشمند بارنامه الکترونیک در این شبکه را بصورت الکترونیک بار در شبکه های حمل و نقل اعم از کانون های ، انجمن ها و شرکت های حمل و نقل ایجاد کنیم 
به طبع اگر این امر صورت پذیرد و بستر ساختاری آن فراهم گردد ، می توانیم هوشمندی را در شبکه حمل و نقل جاده ای بصورت عملیاتی در ساختار شرکت های حمل و نقل شاهد باشیم و بدون هماهنگی و ایجاد ساختار این مهم محقق نخواهد شد.

سخن پایانی : 


پیام سال 98 ما این است که همبستگی ، وحدت رویه و ایجاد نظام اقتصادی مناسب برای کلیه دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای اعم از شرکت ها ، متصدیان ، و رانندگان و سرمایه گذاران باشد.
و امید داریم در این زمینه ، نظام جمهوری اسلامی ، تمهیدات لازم را برای رفتن بسوی بهره وری و بالا بردن سطح کارایی و اثر بخشی خصوصا در بحث سرمایه گذاری و مدیریت بر سرمایه  داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

شما اینجا هستید: خانه بخشنامه های کانون اخبار کانون مصاحبه اختصاصی با جناب مهندس سعدی قائم مقام محترم کانون